Hogyan lehet újra menő a tejfogyasztás?

A fejlett piacokon a tej iránti kereslet Észak-Amerikában 2 százalékos, Nyugat-Európában pedig 3 százalékos összetett éves növekedési ütemre esett vissza az elmúlt évtizedben – mutat rá a Rabobank jelentése. A jelentés kiemeli a tej haszonkulcsát csökkentő tényezőket, a kiskereskedők árharcait, a saját márkás termékek magas arányát, az egyre élesedő versenyt az új állati és növényi eredetű tejekkel.

Mindez megnehezíti a vállalatok számára, hogy igazolják a marketingbe és az innovációba történő beruházásokat. A fejlődő piacokon lehetőségek rejlenek az ultra magas hőmérsékleten kezelt (UHT) tejek számára, míg a fejlett piacokon a prémium, differenciált tejtermékek számára. A jelentés szerint a 2000-es évek eleje óta fokozatosan egyre népszerűbbé válnak a megkülönböztető tulajdonságokkal bíró folyékony tejtermékek, például a magas fehérjetartalmú vagy a laktózmentes tej, valamint a megkülönböztető termelési stílusok, mint például a legeltetett tehenek teje, vagy a biotej.

E speciális kategória kiskereskedelmi összetett éves növekedési üteme 2008 és 2018 között 7,2 százalékos volt, szemben a többi friss tej 0,01 százalékjával. A jelentésben kijelentik, hogy a tejfogyasztás újból „menővé” tételéhez a tejágazat számára a fogyasztók egészségére és jólétére vonatkozó igények kielégítésében rejlenek lehetőségek, az állatjólétét és fenntarthatóságát szem előtt tartó különféle termelési rendszerekben termelt tejekkel.

A csomagolást és az eltarthatóságok tekintve pedig a funkcionalitást és kényelmet biztosító formák kerülnek majd előtérbe.

Forrás: dairyglobal.net, 2019. augusztus 22.