A legtöbb fogyasztó nem köti össze a húsfogyasztást a klímaváltozással

A fogyasztók a fenntarthatóságot következetesen prioritásnak tekintik vásárlási döntéseik meghozatala során, különösen igaz ez a fiatalokra. Ugyanakkor nem bizonyítható, hogy a fogyasztók az állati fehérjék fogyasztását az éghajlatváltozással társítják – állítja a Center for Food Integrity (CFI) új jelentése. A CFI az éghajlatváltozással kapcsolatos beszélgetésekről gyűjtött adatokat egy innovatív kutatási eszköz, a digitális etnográfia segítségével, amely valós időben elemzi a közösségi média platformjain zajló online beszélgetéseket.

A kutatás azt is megállapította, hogy fontos változás várható az éghajlatváltozással kapcsolatos diskurzusokban. Jelenleg mintegy 52,2 millió ember folytat online beszélgetést az éghajlatváltozásról, és a beszélgetéseknek csak kevesebb, mint fele összpontosít az okokra és a megoldásokra. A CFI szerint maga az éghajlatváltozásról folytatott vita várhatóan csak 3,6%-kal növekszik a következő két évben, míg az okokról és a megoldásokról folytatott beszélgetések várhatóan 260%-kal, illetve 202%-kal növekednek.

Forrás: wattagnet.com, 2020.01.03.